Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Ogłoszenia - Szkoła Podstawowa nr 2 w Bystrej.Witaj!

Szkolenia

Drodzy Rodzice,
bycie rodzicem to jedna z najpiękniejszych ról w życiu. Jednak jest to rola bardzo wymagająca.
Jeśli zdarzają się Państwu, czasami w rodzicielstwie, sytuacje kryzysowe - jesteście we właściwym miejscu.
Chcemy wspierać rodziców, dlatego na tej stronie zebraliśmy propozycje szkoleń i darmowych webinarów, które Państwa wesprą.
Szkolenia i webinary będą na tej stronie na bieżąco aktualizowane.
E-uzależnienia a higiena cyfrowa. Gdzie zatem jest granica? - zobacz
Rodzina pełna napięć! Jak nie zwariować i pozostać szczęśliwym pod jednym dachem? Webinar Michała Zawadki? - zobacz
Bunt nastolatka, czyli ważny i konieczny kryzys rozwojowy - zobacz
Świat z perspektywy nastolatka - zobacz
Złość nastolatków – emocjonalne tornado i remont w mózgu. - zobacz
Depresja nastolatków. - zobacz
Jak wzmacniać poczucie wartości u dzieci? - zobacz
Poradniki dla nauczycieli oraz rodziców:
Depresja to choroba, a nie gorszy dzień - zobacz
Zrozumieć depresję - zobacz

Dzieje się. Wydarzenia roku szkolnego.

Wydarzenia szkolne roku 2022-23

•Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022-2023: 1. września 2022 roku.

••••Koniec listy wydarzeń. Kolejne wkrótce••••
•Wywiadówki dla rodziców uczniów z klas 1-3: •7.09.2022r. (środa)
•Wywiadówki dla klas 4-8: •28 września 2022 r. (środa)
•.......
•.......
•.......
•.......
•........
..........
•.........
•........
•.......
•........

 

 

 

 

 

 

 

Biblioteka szkolna

 
Godziny otwarcia biblioteki szkolnej:

Dzień:

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

Godziny: 7:00-9:45 7:50-9:45 8:50-14:15 7:50-12:45 7:45-11:45
  11:30-12:45 10:40-14:15      

 

NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2021-2025

 Weź sprawy książki w swoje ręce!

To już kolejna edycja programu, dzięki któremu zyskaliśmy duży zastrzyk finansowy na potrzeby szkolnej biblioteki - w sumie 15 000 zł (80% pieniędzy pochodzi z budżetu państwa, natomiast 20% to tzw. wkład własny). Jedna trzecia tej kwoty zostanie przeznaczona na przemeblowanie czytelni, natomiast pozostałe 10 000 zł na zakup książek, w szczególności nowości wydawniczych. By jednak pieniądze te wydać z jak największą korzyścią dla czytelników, czekamy na konkretne propozycje. Jeśli macie więc swoje ulubione książki, które szczerze polecilibyście innym, a nie ma ich u nas na półkach, albo myślicie o pozycjach, które z jakichś powodów nie trafiły do domowej biblioteczki, dajcie znać. Dobrze by było w tej sprawie porozmawiać także z rodzicami i skorzystać z ich podpowiedzi. Lista pomysłów otwarta. Możecie oczywiście zgłaszać swoje propozycje w bibliotece, możecie też skorzystać z zamieszczonego poniżej linku - na odpowiedzi czekamy do 22 listopada tego rokulaughing

Zgłoś TUTAJ swoją propozycję

Dostępność

Deklaracja dostępności SP2 Bystra- Szkoła Podstawowa nr 2 w Bystrej

Szkoła podstawowa nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej z Oddziałami Sportowymi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej SP2 Bystra- Szkoła Podstawowa nr 2 w Bystrej.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zbigniew Paszek.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 511715051

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej
  • Adres: ul. Szczyrkowska 2,
    43-360 Bystra,
    woj. śląskie
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 33 8171 336

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Szkoła podstawowej nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej, następujące pomieszczenia znajdują się na jednym poziomie, który wraz z parkingiem, nie posiadając przy tym żadnych przewyższeń (stopni lub innych niedogodności dla niepełnosprawnego):

  • 5 sal lekcyjnych
  • jadalnia
  • świetlica
  • szatnie oraz ubikacje
  • hala sportowa
  • gabinet pedagoga i sala terapeutyczna
  • gabinet psychologa
  • gabinet pielęgniarki
  • sala do gimnastyki korekcyjnej

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Udogodnienia dostępne na stronie szkoły pod adresem : http://sp2bystra.pl

  • Nawigacja klawiaturą po zasobach strony
  • Odczytywanie treści tekstowych w wersji dźwiękowej
  • 4 rodzaje ustawień kontrastu
  • Podświetlanie linków
  • Zwiększanie kroju tekstu
  • Zwiększanie odstępu między słowami w tekstach
  • Możliwość wyłączenia dostępnych animacji na stronie
  • Przyjazność dla dyslektyka
  • Powiększenie kursora
  • Ustawialny layout (struktura) strony

Inne informacje i oświadczenia

W Szkole Podstawowej nr2 im. Juliana Fałata nie ma możliwości skorzystania z wsparcia tłumacza języka migowego.

RODO

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej z Oddziałami Sportowymi ul. Szczyrkowska 2, 43-360 Bystra, tel/fax: 33 8171336,

www.sp2bystra.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH OGÓLNA

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04] – dalej: „RODO” – niniejszym informuję iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej z Oddziałami Sportowymi ul. Szczyrkowska 2 43-360 Bystra reprezentowana przez Dyrektora Szkoły.
  2. W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub korespondencyjnie na adres Administratora.
  3. Dane osobowe Pani/ Pana / Dziecka przetwarzane będą w celach: realizacji obowiązku nauki, prowadzenia dziennika zajęć w tym w formie elektronicznej, księgi ewidencji, księgi uczniów i księgi arkusza ocen oraz innej dokumentacji szkolnej wymaganej przepisami prawa, wydawanie i prowadzenie ewidencji wydanych świadectw, dyplomów, zaświadczeń, indeksów, legitymacji, prowadzeniu dziennika lekcyjnego, udziału dzieci w zajęciach pozalekcyjnych, udziału dzieci w wycieczkach klasowych, udziału w konkursach wewnątrz i zewnątrz szkolnych, zapewnienia bezpieczeństwa przez zastosowanie monitoringu wizyjnego, zapewnienia bezpieczeństwa i higieny, zapewnienia współpracy z innymi szkołami, placówkami, prowadzenia świetlicy, prowadzenia stołówki, prowadzenia biblioteki, organizacji konkursów oraz dodatkowych wydarzeń dla dzieci.
  4. Podstawa prawna:

- Art. 6 ust.1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).

-  Art. 6 ust.1 lit. a RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów).

- Prawo oświatowe, ustawa o systemie oświaty i akty wykonawcze do tych ustaw.

  1. Pani/Pana/ Dziecka dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku zgody do czasu jej wycofania oraz przez czas niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących Administratora.
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom jeżeli obowiązek taki

będzie wynikać z przepisów prawa. Do Pani/Pana danych osobowych mogą też mieć dostęp podmioty jak ZOSIP Wilkowice oraz inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora z którymi Szkoła ma podpisane stosowne umowy powierzenia.

  1. Posiada Pani/Pan / Dziecko prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych,  prawo do ich sprostowania , usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,  prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
  2. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwej w zakresie ochrony danych osobowych instytucji nadzoru w razie przetwarzania Pani/Pan danych osobowych niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe jeśli wynika to z przepisów prawa, podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

 

Więcej artykułów…

KONSULTACJE DLA RODZICÓW W DRUGIM PÓŁROCZU ROKU SZKOLNEGO 2023/2024

Konsultacje dla rodziców w drugim półroczu roku szkolnego 2023/2024 odbędą się dwa razy:
>> 10 kwietnia 2024 r. (środa) w godzinach od 16:00 do 17:30;
>> 22 maja 2024 r. (środa) w godzinach od 16:00 do 17:30.
Konsultacje to okazja, aby indywidualnie porozmawiać o sukcesach i innych sprawach dotyczących naszych uczniów.
Podczas konsultacji wszyscy nauczyciele są do dyspozycji rodziców dzieci uczęszczających do SP nr 2 w Bystrej.
UWAGA! Ze względu na bardzo mały przyszkolny parking, prosimy o pozostawianie samochodów na parkingach za i przed kościołem.
 

Ostatni Julian w Gimnazjum

Ostatni, szesnasty laureat nagrody "JULIAN" został wybrany! Nagrodę za wszechstronność, niezwykłość, ponadprzeciętność i dziewiętnastoletnie pasmo sukcesów otrzymało w roku szkolnym 2019/2020 Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej. A to wszystko z miłości i sentymentu do bystrzańskiej Gimbazy. Gratulacje! Tęsknimy!

Hala sportowa

§  Antypoślizgowa, elastyczna nawierzchnia,

§  Rozkładana widownia dla 250 osób

§  Dwutorowe ogrzewanie - funkcja dogrzewania w określonych godzinach użytkowania

§  Profesjonalne nagłośnienie liniowe

§  Olimpijskie wymiary boiska do siatkówki i koszykówki

§  Elektryczne rolety w oknach

§  Możliwość dzielenia hali na dwie części - dwa boiska do siatkówki

§  Strefowe oświetlenie

Podręczniki 2023-2024

Lista podręczników obowiązujących w SP nr 2 w Bystrej (rok szkolny 2023/2024) znajduje się w zakładce Dokumenty/Wykazy.