To już kolejna edycja programu, dzięki któremu zyskaliśmy duży zastrzyk finansowy na potrzeby szkolnej biblioteki - w sumie 15 000 zł (80% pieniędzy pochodzi z budżetu państwa, natomiast 20% to tzw. wkład własny). Jedna trzecia tej kwoty zostanie przeznaczona na przemeblowanie czytelni, natomiast pozostałe 10 000 zł na zakup książek, w szczególności nowości wydawniczych. By jednak pieniądze te wydać z jak największą korzyścią dla czytelników, czekamy na konkretne propozycje. Jeśli macie więc swoje ulubione książki, które szczerze polecilibyście innym, a nie ma ich u nas na półkach, albo myślicie o pozycjach, które z jakichś powodów nie trafiły do domowej biblioteczki, dajcie znać. Dobrze by było w tej sprawie porozmawiać także z rodzicami i skorzystać z ich podpowiedzi. Lista pomysłów otwarta. Możecie oczywiście zgłaszać swoje propozycje w bibliotece, możecie też skorzystać z zamieszczonego poniżej linku - na odpowiedzi czekamy do 22 listopada tego roku
Deklaracja dostępności SP2 Bystra- Szkoła Podstawowa nr 2 w Bystrej
Szkoła podstawowa nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej z Oddziałami Sportowymi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej SP2 Bystra- Szkoła Podstawowa nr 2 w Bystrej.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowozgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zbigniew Paszek.
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 511715051
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej
Adres: ul. Szczyrkowska 2, 43-360 Bystra, woj. śląskie
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szkoła podstawowej nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej, następujące pomieszczenia znajdują się na jednym poziomie, który wraz z parkingiem, nie posiadając przy tym żadnych przewyższeń (stopni lub innych niedogodności dla niepełnosprawnego):
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH OGÓLNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04] – dalej: „RODO” – niniejszym informuję iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Juliana Fałata w Bystrej z Oddziałami Sportowymi ul. Szczyrkowska 2 43-360 Bystra reprezentowana przez Dyrektora Szkoły.
Dane osobowe Pani/ Pana / Dziecka przetwarzane będą w celach: realizacji obowiązku nauki, prowadzenia dziennika zajęć w tym w formie elektronicznej, księgi ewidencji, księgi uczniów i księgi arkusza ocen oraz innej dokumentacji szkolnej wymaganej przepisami prawa, wydawanie i prowadzenie ewidencji wydanych świadectw, dyplomów, zaświadczeń, indeksów, legitymacji, prowadzeniu dziennika lekcyjnego, udziału dzieci w zajęciach pozalekcyjnych, udziału dzieci w wycieczkach klasowych, udziału w konkursach wewnątrz i zewnątrz szkolnych, zapewnienia bezpieczeństwa przez zastosowanie monitoringu wizyjnego, zapewnienia bezpieczeństwa i higieny, zapewnienia współpracy z innymi szkołami, placówkami, prowadzenia świetlicy, prowadzenia stołówki, prowadzenia biblioteki, organizacji konkursów oraz dodatkowych wydarzeń dla dzieci.
Podstawa prawna:
- Art. 6 ust.1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
- Art. 6 ust.1 lit. a RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów).
- Prawo oświatowe, ustawa o systemie oświaty i akty wykonawcze do tych ustaw.
Pani/Pana/ Dziecka dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku zgody do czasu jej wycofania oraz przez czas niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących Administratora.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom jeżeli obowiązek taki
będzie wynikać z przepisów prawa. Do Pani/Pana danych osobowych mogą też mieć dostęp podmioty jak ZOSIP Wilkowice oraz inne podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora z którymi Szkoła ma podpisane stosowne umowy powierzenia.
Posiada Pani/Pan / Dziecko prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania , usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwej w zakresie ochrony danych osobowych instytucji nadzoru w razie przetwarzania Pani/Pan danych osobowych niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe jeśli wynika to z przepisów prawa, podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
KONSULTACJE DLA RODZICÓW W PIERWSZYM PÓŁROCZU 2024/2025
Konsultacje dla rodziców w pierwszym półroczu 2024/2025 odbędą się w następujących terminach: >>6 listopada 2024 r. (środa) w godzinach od 16:00 do 17:30 - klasy 1-8; >>11 grudnia 2024 r. (środa) w godzinach od 16:00 do 17:30 - klasy 1-8. Podczas konsultacji, w wymienionych powyżej godzinach, wszyscy uczący będą do Państwa dyspozycji. UWAGA! Ze względu na bardzo mały przyszkolny parking, prosimy o pozostawianie samochodów na parkingach za i przed kościołem.
Ostatni Julian w Gimnazjum
Ostatni, szesnasty laureat nagrody "JULIAN" został wybrany! Nagrodę za wszechstronność, niezwykłość, ponadprzeciętność i dziewiętnastoletnie pasmo sukcesów otrzymało w roku szkolnym 2019/2020 Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej. A to wszystko z miłości i sentymentu do bystrzańskiej Gimbazy. Gratulacje! Tęsknimy!
Hala sportowa
§Antypoślizgowa, elastyczna nawierzchnia,
§Rozkładana widownia dla 250 osób
§Dwutorowe ogrzewanie - funkcja dogrzewania w określonych godzinach użytkowania
§Profesjonalne nagłośnienie liniowe
§Olimpijskie wymiary boiska do siatkówki i koszykówki
§Elektryczne rolety w oknach
§Możliwość dzielenia hali na dwie części - dwa boiska do siatkówki
§Strefowe oświetlenie
Podręczniki 2024-2025
Lista podręczników obowiązujących w SP nr 2 w Bystrej (rok szkolny 2024/2025) znajduje się w zakładce Dokumenty/Wykazy.